FANDOM

АренаБГ е частен торент тракер в България. Той е основан от група ентусиасти.Шаблон:Факт Също така е и най-големият български тракер.

Цензура Редактиране

На 16 март 2007 г. Главна дирекция „Борба с организираната престъпност“ (ГДБОП), по искане на Столична следствена служба, издава нареждане до по-големите български интернет доставчици да ограничат достъпа на потребителите си до сайта arenabg.com.[1] Единствените доставчици, които се съобразяват със заповедта, създавайки прецедент в историята на Интернет в България, са Българска телекомуникационна компания, Нетиссат и Орбител.[2] Според доц. Нели Огнянова, експерт по медийно право, законосъобразността на издадената заповед е спорна, като е възможно въвежданата от нея практика да противоречи на Конституцията на Република България.[3]

На 17 март Явор Колев, главен инспектор от ГДБОП, подписал спорната заповед, обявява, че тя е отменена. Според него мярката е въведена, за да бъдат защитени потребителите, макар че той не уточнява по какъв начин и от какво.[4] На 22 март заместник-директорът на Столична следствена служба Светослав Василев заявява, че ограничението е въведено, за да се попречи на евентуална промяна на необходими на следствието данни, намиращи се на сървъра. В същото интервю той признава, че такава мярка „почти нищо не спира“.[5]

Външни препратки Редактиране

Грешка при цитиране: Присъстват етикети <ref>; липсва етикет <references/>