FANDOM

EVEOnlineLogo

Емблема на играта

EVE Online е компютърна ролева онлайн игра (MMOG), разработена от компанията CCP Games.

История Редактиране

Играта е представена през 2003 г. от фирмата SSI. Скоро след това фирмата-създател (CCP Games) откупува обратно авторските права върху играта от SSI.

Цена Редактиране

Играта е предоставена за безплатно сваляне от Интернет. Достъпът до сървърите на играта се предплаща. Цената е 14,95 евро на месец (без ДДС). Плащането може да бъде извършено онлайн или с пощенски запис (с допълнителни пощенски разходи). Интересен вариант е възможността за плащане с игровата парична единица (ISK). Има възможност за пробен период в рамките на 14 дни.

Системни изисквания Редактиране

Потдържаните операционни системи са Mac, Windows XP/Vista и Linux. Можете да избирате между два клиента (CLASSIC и PREMIUM).Двата клиента се различават главно в графичната среда. Хардуерните изисквания са следните:

Macintosh:

Минимални системни изисквания:

Intel based computer with CPU speed equal or greater than 1.8GHz , the client does not run on a PowerPC (G3/G4/G5) based Macintoshes (PowerMac). . OS: OS X 10.4.9 or later. Video: ATI X1600 or NVidia 7300 GT or higher with 128 MB of Video RAM RAM: 1024 MB or more HD space: 6 GB Network: 56k or better Internet connection

Препоръчителни системни изисквания:

Intel based CPU 2GHz or better OS: OS X 10.4.9 or later Video: ATI X1900 or Nvidia 7600 RAM: 1GB HD space: 6 Gb or more Network: Broadband Internet connection Do note that MacPro computers allow changing graphics cards

Windows:

CLASSIC

Минимални системни изисквания:

OS: Windows® System 2000 SP2 /XP/ Vista CPU: Intel Pentium® III 800 MHz or AMD Athlon 800 MHz RAM: 512 MB or more HD space: 6.0 GB Network: 56k modem or better Internet connection Video: 32 MB 3D graphics card. GeForce 2 Series or greater, ATi Radeon 7200 or greater and Similar chips from other manufacturers Drivers: DirectX® 9.0c (included) and latest video drivers

Препоръчителни системни изисквания:

OS: Windows® System XP / Vista CPU: Intel Pentium® IV 1.5 GHz or AMD XP 1500+ MHz RAM: 1024 MB HD space: 6.0 GB Video: 128 MB GeForce 6200 class card or higher, ATi 9000 series or higher and Similar chips from other manufacturers Network: Broadband Internet connection Drivers: DirectX® 9.0c (included) and latest video drivers

Premium

Минимални системни изисквания:

OS: Windows® System 2000 SP2 /XP/ Vista CPU: Intel Pentium® IV 1.5 GHz or AMD XP 1500+ MHz RAM: 1024 MB or more HD space: 8.0 GB Network: 56k modem or better Internet connection Video: 128 MB Shader Model 3.0 Graphics cards such as GeForce 6 class card or higher, ATi X1300 or higher and Similar chips from other manufacturers Drivers: DirectX® 9.0c (included) and latest video drivers

Препоръчителни системни изисквания:

OS: Windows® System XP / Vista CPU: Intel Pentium® IV 2 GHz or AMD XP 2000+ MHz RAM: 2048 MB HD space: 8.0 GB Video: 256MB GeForce 7950 or higher, ATi Radeon X1900 or higher and Similar chips from other manufacturers Network: Broadband Internet connection Drivers: DirectX® 9.0c (included) and latest video drivers The minimum screen resolution for EVE is 1024x768. Audio hardware must be Direct Sound compatible. For optimum performance, use latest drivers available.

Linux:

Минимални системни изисквания:

32 or 64 bit Ubuntu 7.04 or higher, Linspire 6 or higher, OpenSuSE 10.2 or higher 64 MB GeForce FX class card or better, ATI graphics cards are not supported. 512 MB of RAM 6 GB of HD Space 1.1 GHz CPU

Препоръчителни системни изисквания:

32-Bit Ubuntu, OpenSuSE, Linspire with a GeForce 6XXX series card or better, ATI graphics cards are not supported. 1.5 GHz CPU or better 1 GB of RAM Alsa supported soundcard Kernel

Kernel 2.6.20 or newer XFree86 4.0 or higher (4.3 is recommended) or the latest Xorg release OpenSuSE Dependencies:

python >= 2.4 python-gtk >= 2.6 gtk2 >= 2.6 wget dbus-1-python

Ubuntu/Linspire Dependencies

ibc6 (>= 2.2.4-4) xlibmesa3 | libgl1 python (>= 2.4) python2.4-dbus python-gtk2 (>= 2.6) python-glade2, wget

Сюжет Редактиране

Играта се състои в:

  • управляване на космически кораб и участие в звездни войни;
  • добив на минерали чрез обработка на свободно реещи се в космоса скали;
  • сделки с цел печалба, чрез продажба на рафинирана руда
  • производство на космически кораби, части за тях, оръжия, стоки.

В някои отношения EVE Online е сложна като реалния свят. Законът за естествения подбор е основният закон в играта. Подобно на други MMOG, в играта възникват общности между отделните участници в играта. В EVE Online тези общности се наричат корпорации, управлението на които е изключително сходно с това на реална компания. Корпорациите развиват стопанска дейност в изключително напрегната конкурентна и враждебна среда. Поради сложната политическа обстановка в EVE, както и поради всеобхватността на този свят, много корпорации създават корпоративни наръчници, които въвеждат новите играчи в тънкостите на играта и ги предпазват от грешки, както и от накърняване репутацията на общността, към която принадлежат.

Политика Редактиране

Светът на EVE е враждебен, разделен на стотици корпорации, обединени в десетки алианси, които непрекъснато се борят за влияние и територии. Сред политическите интриги в EVE се оцелява с правилния избор на съюзници.

Икономика Редактиране

Икономическата система на EVE зависи изцяло от дейността на хората и корпорациите, както в реалния свят. Изгодните покупки и продажби се определят от правилната преценка за състоянието на пазара, познаването в дълбочина на причините за поскъпването или поевтиняването на един или друг продукт и непрекъснатото следене на пазарните тенденции.

Производство Редактиране

Производтсвото е основен двигател на икономиката на корпорацията. Произвеждат се модули и космически кораби, чaст от които се реализират на пазара, а други се съхраняват за вътрешна употреба. За целта на производтсвото са необходими главно две неща – ресурси (минерали, елементи, понякога цели кораби) и чертежи за производство — т. нар. Blue Prints. Чертежите биват два вида – оригинали и копия. Копията се получават от оригиналите чрез копиране, процес който отнема известно време и пари. Копията на чертежите са ограничени в количеството продукция, която може да бъде произведена от тях. Оригиналните чертежи нямат тези ограничения и дори могат да бъдат развивани с цел намаляване необходимото количество ресурси и време за производство.

Търговия Редактиране

Повечето неща с които се сдобиват играчите в EVE Online могат да бъдат предложени на пазара. Цените са различни за различните региони в EVE което е основна причнина за стокообмена между отделните региони и раси. Изборът на цена за покупка, както и цена и място за продажба, определят икономическия ефект от тази дейност.

Техническо развитие Редактиране

В EVE Online има стотици различни уникални съоръжения, космически кораби и модули за тях, каталогът на арсенала е внушителен. Оцеляването в играта зависи от познаването на кораба, който играчът управлява, вникване в дълбочина в неговите възможности и целите, които може да обслужва. Безопасното завръщане в базата на играча се предопределя от правилния избор на модулите и оръжията, които са инсталирани при оптимално използване на енергийната решетка и процесорна мощ на кораба. Съобразяването с техническите спецификации е свързано с изморително четене на дълги списъци с технически характеристики и сравняването им за намирането на оптималното тактико-техническо решение на кораба.

Обучение Редактиране

Съдбата на героите в EVE Online е зависима от пътя на обучение, който следват и от непрекъснатото усъвършенстване на придобитите умения. На разположение са стотици умения и създателите на играта непрекъснато добавят нови.

Време Редактиране

Пълноценното участие в тази игра е изключително времеотнемащо. За доброто развитие на герой в EVE Online са нужни няколко (реални) години игра. Някои играчи са на мнение, че изучаването на всички умения в играта и развиването им в максимална степен изисква над три астрономически години към настоящия момент при отчитане на обстоятелството, че този свят се разширява непрекъснато във всички аспекти, включително и по отношение на новите умения, които отговарят за новите кораби, модули, оръжия и пр.

Поведение на играчите Редактиране

С развитието на действието в играта, на участниците се налага да приемат различно поведение — на елитен пилот, пират, наемник, миньор, търговец, индустриален магнат, лидер на корпорация или на алианс, ... предател, шпионин, измамник, крадец. Необходимо е съобразяване с една изключително сложна и напрегната политическа обстановка, която предопределя един динамичен и разнообразен пазар, четене на подробни указания преди инсталиране на най-елементарен модул на космически кораб и непрекъснато развиване на уменията.

Българска общност Редактиране

В светът на EVE Online има създадена общност на играчи с българска националност. Корпорациите членуващи в тази общност са "BECKS", "BULG" и "VLAST". Като те изпълняват обща политическа, икономическа и военна дейност.

"BECKS", "BULG" и "VLAST" членуват в съюз на множество корпорации с обща цел — алианс с кодово име „Sons of Tangra“. Целите са охрана и защита на териториите в региона „Fountain“, взаимопомощ и всеобщо благополучие. Управлението на алианса е в ръцете на една от съставляващите го корпорации — тази, която го е сформирала. Задачите и плануваните операции се определят от нея и спускат за изпълнение до всички останали членове на алианса. Изпълняването на директивите е задължително за всички.

Външни препратки Редактиране

Шаблон:Commonscat